آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی همه‌چیز بستگی به نورپردازی دارد

یکی دیگر از مهم‌ترین نکته‌ها که در عکاسی تبلیغاتی باید به آن توجه داشت، چگونگی نورپردازی است. عکاسی تبلیغاتی معمولاً در استودیو و با فلاش‌های استودیویی صورت می‌گیرد؛ بنابراین با تعیین موقعیت و کیفیت نور‌ها می‌توان به نورپردازی موردنظر خود رسید. استفاده از فیلتر پولاریزه و یک رفلکتور کوچک می‌تواند بسیار کار را جلو بیندازد؛ به علاوه با توجه با اینکه احتمالاً از چند شاخه نور باید استفاده کرد، خواندن روشنایی هرکدام از فلاش‌ها اامی است و باید یک نورسنج نیز در اختیار داشت

در عکاسی تبلیغاتی باید به نوع محصول نیز توجه داشت، اگر محصول به‌عنوان مثال یک کیف چرمی است باید به‌گونه‌ای نورپردازی شود که بافت آن به خوبی در تصویر به ثبت برسد. معمولاً در نورپردازی تبلیغاتی با توجه به نوع محصول دیاگرام‌های خاصی تعریف می‌شود که تعداد و موقعیت نور‌ها را مشخص می‌کند و به‌کارگیری این دیاگرام‌ها می‌توان به نتیجه روتین و قابل قبولی رسید.

در نور‌پردازی تبلیغاتی باید توجه داشت که لوگوی برند محصول کاملاً واضح به ثبت برسد و همچنین فرم محصول به خوبی نمایان شود. ضمناً باید توجه داشت که نورپردازی مهم‌ترین نقش را در فضاسازی تصویر ایفا می‌کند؛ بنابراین به‌گونه‌ای باید به محصول نور تابیده شود که حالت احساسی متناسبی را برای بیننده تداعی کند. به‌عنوان مثال برای عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی معمولاً نور‌های بسیار نرم استفاده می‌شود تا تصویر به صورت یکنواخت روشن شود و یا در عکاسی از جواهرات استفاده از یک نور تیز و نقطه‌ای مثل اسپات می‌تواند در درخشش نگین‌ها کاملاً مؤثر باشد. به لطف استفاده از فلاش‌‌های استودیویی، می‌توان در کسری از ثانیه تصاویر جذابی را خلق کرد. محصولات معلق در هوا و یا استفاده از اسپلش آب تکنیک‌هایی هستند که این روزها زیاد به کار گرفته می‌شود.

از نور روز غافل نشوید

به‌کارگیری نور طبیعی روز نیز اگر چه تا حدودی از فضای رسمی عکاسی تبلیغاتی به دور است، ولی نتیجه کاملاً مثبتی را به همراه دارد. به علاوه استفاده از این نور برای عکاسی از فضاهای داخلی مانند عکاسی دکوراسیون داخلی و عکس‌های تبلیغاتی که شرکت‌های معماری از آن‌ها استفاده می‌کنند بهترین گزینه است.

کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد
برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>
عکاسی تبلیغاتی<< کلیک کنید



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : عکاسی ,تبلیغاتی ,استفاده ,محصول ,توجه ,نورپردازی ,عکاسی تبلیغاتی ,تبلیغاتی باید ,توجه داشت ,برای عکاسی ,به‌عنوان مثال
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Coen6dakd love Mary اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه کارخانه تولید سنگ های طبیعی نمای ساختمان نور رسام دکتر علیرضا کاظمی Matt مصالح ساختمانی سلیم سرخانزاده انسانیت بالاترین دارایی است...